Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 61 total)
  • josetsu
    Członek
    Post count: 356
    #9866 |

    Miałem się nie pytać bo zapewne się ośmieszę i powtórzę czyjeś pytanie ale musze, po prostu musze. Na treningach pływam teraz sporo DNF i dołożyłem do necka tak że mam teraz 5kg i kombinuje z cyklami. Widziałem kiedyś w necie filmik z gościem który 25 metrów robi na 2 cykle wiem że Emero też tak potrafi, niektórzy pływaja na 3 cykle ja moge pływać na 3 ale tutaj czas płynięcia wydłuża mi sie aż o 5 sekund na każdej 25-ce. Płynąc na 4 cykle mam około 30 sekund może 28s. I teraz moje pytanie co robić wybrać mniej cykli a dłuższy czas płynięcia czy jednak więcej cykli i szybsze płynięcie. Tutaj kwestia tyczy się taka że płynąc na zawodach i niekiedy na treningu zauważyłem iż organizm z automatu wrzuca 5 cykli przy mniejszej sile ciagu rak- jakos latwiej mi sie tak plynie bo nie musze wkladac sporego wysilku w ciagniecie wody-chwyt wody mam od samego poczatku bo to czuje ale jakos mam tak ze wole zrobic wiecej ruchow niz mniej- po porstu mi latwiej. Teraz do was bardziej doswiadczonych czy to ma sens?? Ja wiem ze odpowiedz jest niby prosta mniej ruchow mniejsze spalanie, ale mnniej ruchow to tez mocniejsze pojedyncze ruchy ktore sporo spalaja. Wgryzmy sie prosze w temat i przeanalizujmy co jest bardziej sensowne (oczywiscie wiem ze to sprawa indywidualna).

    Nic chac zasmiecac forum zadm drugie pytane dzisiaj na treningu robilem cwiczenia na zasadzie jakby podciagania sie na linie- idac wzdluz dna odbijalem sie reka do przodu bardzo powoli-strasznie relaksujace cwiczenie ktore robie zawsze na koniec zrobiem tak 75 metrow i zastanawiam sie czy regulamin zabrania takiego sposobu „plywania” dnf na zawodach- te „plywania” zabiera mi znacznie mniejenergii niz normalna zabka, czuje sie jakbym byl na lowieniu z kusza i wendrowal przy dnia- naprawde rewwelcyjne uczucie i skurcze mozna znosic w idealny sposob. I tutaj robie wlasnie mnostwo mikro ruchow przy czym czas cwiczenia jest stosunkowo dlugi wiec troche zaprzecza mojemu pierwszemu pyaniu ale rozgraniczmy to-czy tak m…


    josetsu
    Członek
    Post count: 356
    #9867 |

    czy tak mozna czy nie?? Bo wiem ze przy nawrotach mozna uzyc reki jako wspornika do obrotu ale wiem ze wychodzac z wody nie wolno odbic sie od dna ale ta sprawe mozna pomicac plynac chwile na sam koniec od woda- wiem ze rwolucji we free nie zrobie ale hcce po prostu zapyac bo ejt mi tak znacznie latwiej robic 75 metrow pod woda niz plynac!!!


    sany
    Członek
    Post count: 32
    #9868 |

    Da się nawet zrobić 25 m za pomocą jednego ruchu rąk/nóg. Tu link do tematu a w środku filmiki:
    http://forums.deeperblue.com/static-dynamic/64438-25-meters-dnf-1-armstroke-cycle.html

    Oglądając filmiki z Davem Mullinsem zauważyłem, że robi 2 pełne cykle, plus mocne pociągnięcie ręką przed nawrotem. Zawsze mieści się idealnie. Pod koniec jednak nieznacznie przyspiesza. Ja robię 3 pełne cykle, chociaż często ląduję w różnych miejscach. Czasem muszę dodać jeszcze mocne pociągnięcie ręką przed nawrotem a czasem nie muszę wykonywać ostatniego kopnięcia. Nie mam tego jeszcze tak wymierzonego i pod wodą o tym nie myślę, staram się dobierać siłę spontanicznie, nie myślę o tym. Cykle policzyłem dopiero po otrzymaniu filmików od Mateusza. Tak samo tępo: na początku nawet ponad 32 sekundy na 25 m., pod koniec najszybciej było około 29 s.

    6.1.11
    Any propulsion assistance other than swimming movements is a penalty (except in the case of thrusting
    against the side of the end wall during turns). Thrusting off the bottom at the conclusion of the performance
    to reach the surface is also a penalty.

    „Jakikolwiek napęd oprócz ruchów pływackich jest karany. (oprócz przypadku odpychania się od końcowej ściany basenu w trakcie nawrotów). Odpychanie się od dna w celu wynurzenia się także jest karane”

    Pozdrawiam.


    emero
    Keymaster
    Post count: 349
    #9869 |

    Da się też przepłynąć 25m na odbicie i jeden ruch rąk:

    😉

    A na poważnie… Co do prędkości i jej związku z efektywnością – nie ma sprawdzonej metody 🙂 Eksperymentowałem w zeszłym roku z pracą nóg i przestawiłem się na rytm ręce+nogi+nogi. Pływałem zdecydowanie szybciej, ale dystans w najlepszym momencie zwiększył się jedynie o dwa metry 🙂

    Dejana Zoretic pobiła rekord Chorwacji pływając taką kombinowaną metodą, a potem zmieniła styl na „normalne” pływanie i jeszcze ten rekord poprawiła.

    Musisz przetestować jak lepiej idzie Ci podczas submaksymalnych prób i dostaniesz odpowiedź co jest dla Ciebie lepsze.

    Ja na Twoim miejscu popracowałbym nad techniką, żeby pływać na 3 cykle w 30 sekund i to już będzie to.


    josetsu
    Członek
    Post count: 356
    #9870 |

    Michal musze zobaczyc co i jak i sie okaze narazie mega eksperymenty:)

    Majac na mysli 3 cykle mysle o czyms takim- odbicie ruch do rak pozniej 2 pelne cykle nogi rece i sciana….ale kosztuje mnie to troszke za duzo- utrzymanie pozycji jest tu wyjatkowo wazne, praca nog w moim wypadku jest zerowa niestety i tego nie zmienie- probowalem kilka ladnych lat z kadrowiczami polski nie mam kopniecia i tyle- za kazdym razem mam inny uklad nog:(

    Do MP jesczez troche glowie sie nad tym wszytskim i sie okaze czy przypadkowo DYN nie bede plynal bez pletw takze….

    Co rozumiesz pod pojeciem proba submaksymalna?? (?)


    emero
    Keymaster
    Post count: 349
    #9871 |

    Taka prawie maksymalna… 😉 Dobrze byłoby sprawdzić oba sposoby jednego dnia, a o dwa maksy będzie ciężko 🙂


    josetsu
    Członek
    Post count: 356
    #9872 |

    czyli musialbym zrobic 2x 100 metrow…to jest wykonalne…ja mam calkiem szybko regenerujace sie cielsko….chyba ze to nie sa rezultaty zblizone do moich mozliwosci tych ukrytych:) na rybniku bylo 92 teraz regulrnie robie 100 metrow ale dalej sprobowalem tylko raz tylko ze wzgledu na super asekuracje:)

    Czyli co jak sprobowac:

    1. 100 metrów z rchem na 3cykle??
    2. 100 metrow z podwojnymi nogami??

    czy moze jednak dorzucic 4 cykl??

    pewnie u niktorych moje pytanie wywoluje usmiech na twarzy ale kazdy sie uczy:) 😉


    kacu
    Członek
    Post count: 61
    #9873 |

    powinieneś sprawdzić wszystkie trzy metody i wybrać optymalną dla siebie, tak jak to napisał Emero. Zasada chyba jest taka, żeby na treningu pływać max technicznie i dążyć do 25m/3 cykle w ok 30 sek., a na zawodach płynąć efektywnie, czyli 4 cykle np. za do dalej, dłużej. Skoro robisz 100 m w powtórzeniach to znaczy, że Twój max jest dalej 😉


    josetsu
    Członek
    Post count: 356
    #9874 |

    robie 100metrow ale tylko raz na treningu, wiecej nie probuje. Glownie chodzilo mi o to ze od Rybnika granica mi sie przesunela wiec nie wiem jak teraz plywac:)
    zobaczymy jutro trening, kamera w ruch i zobaczymy:D


    czekpan
    Członek
    Post count: 28
    #9875 |

    Hey kolego przesle Ci Twoje słowa jakie kiedys skierowałes do mnie i pomogły mi takze mysle tez pomogą Tobie.Ps:To ze organizm a glownie glowa Ci mowi ze „nie mozesz i to na 100% koniec Twoich możliwości” to tylko belkot bo naprawde mozesz znacznie więcej niz 100 metrów…Popracuj nad swoja głową tu działa tylko Twoja słaba psycha i tylko tyle.


    sany
    Członek
    Post count: 32
    #9876 |

    Nie ma co pracować nad głową bez pewnej asekuracji… A Josetsu ma naprawdę mocną psychę skoro robi setki bez pełnej asekuracji 🙂 Wrzuć filmik tu lub na deeperblue i na pewno ktoś mądry Ci pomoże. Wydaje mi się też, że skoro masz słabe nogi, to Twoim atutem powinny być ręce i to one powinny więcej pracować, ale może się mylę. Poza tym wydaje mi się, że skoro nie masz mocnego kopnięcia, to musi być jakaś przyczyna i da się ją wykluczyć 😉 Pozdrawiam 😉


    josetsu
    Członek
    Post count: 356
    #9877 |

    Czekpan tutaj nie chodzi o psyche tylko o znalezienie optimum….ja wiem ze moge plynac wiecej i bede plynal ale brak asekuracji mnie stopuje….a poszukuje optimum dla siebie i juz:)


    ontakee
    Członek
    Post count: 104
    #9878 |

    Czołem,
    z tymi cyklami to jest bardzo indywidualna sprawa. Kolega P.P z Poznania pływa na 5-6, gdzie 90 % siły napędowej ma z rąk, a za każdym razem pływa więcej niż 100m, ja natomiast po próbach z iloscią cylki, a potpatrywałem innych,np słynne 1x ręce +2 x giry, czy 3 cykle na 25, znalazłem w końcu swój styl, tzn 2 cyle na 25m, ale tu najważniejsza jest pozycja, a z samego odbicia pokonuję 10-12 m. W takiej konfiguracji czas płynięcia 25 to zawsze 29-31 sec.
    Powodzenia w poszukiwaniu złotego środka !
    Piotrek


    Mateusz Malina
    Participant
    Post count: 480
    #9879 |

    2 cykle na 25m w 29-31sec szacun!

    Ja marze o 2,5 cyklach i 28-29sekundach ale ciezko z tym :J

    Pozdr


    josetsu
    Członek
    Post count: 356
    #9880 |

    a oto wynik dzisiejszej proby z wywazonym neckiem juz na wroclaw (choc chyba jeszcze kilogram by sie przydal)
    Jestem zadowolony z dynamiki nie plynalem setki bo w planach bylo co innego jednak z samej proby znalezienia rozwiazania jestem zadowolony-tak mam nadzieje plywac na zawodach. POzniejsze proby 75 metrow pokazywaly powtarzalnosc i coraz wiekszy luz, natomiast niekiedy pojawia sie jakis przyruch tak jak na filmie w postaci jakiegos dziwnego kopniecia np jedna noga:) trzeba to dopracowac i chyba bedzie oki-co Wy na to??


    czekpan
    Członek
    Post count: 28
    #9881 |

    Hey kolego widzę bierzesz się ostro do treningów i bedziesz moim rywalem w kolejnych zawodach,ja na razie zacząłem trenowac freediving od dwóch miesięcy,na razie robię 75m i kazde 25m na 7 cykli ponieważ nie mam Neckweightu i pływam bez tego,ale słyszałem,że z Neckiem na dzień dzisiejszy mógłbym na pewno zejsc na 5 cykli lub na 4 a to dałoby mi więcej czasu i siły na 100m także bedziemy rywalami jak bedę pływał z Neckiem 🙂 Niedługo chłopaki z Torunia udzielą mi kilka lekcji także bedę deptał Ci po piętach bierz się ostro do pracy…:) Tak w ogóle uważam,ze na takie zawody powinny być jakieś spełnione kryteria np:Minimum 100 m w DNF i z 4 minuty w statyce a nie kto pierwszy lepszy wpłaci i bierze udział co Wy na to koledzy ? Nie może być tak,że ktoś robi 50m i w statyce 3 minuty i zabiera miejsce komuś lepszemu bo on szybciej zapisał się i wpłacił pozdrawiam Czekpan Toruń.Ps:Toruń ruszył…:)


    josetsu
    Członek
    Post count: 356
    #9882 |

    czekpan trenuj trenuj ja 75 robie ale treningowo, teraz juz troszke inne dystanse mi w glowie:)

    co do selekcji do zawodow- kazdy ma prawo startowac i juz, narazie nawet lista sie nie zapelnila.
    Ja pierwszy raz startowalem i mialem slabe wyniki w tym 2 czerwone kartki, namowili mnie koledzy z forum i dzieki nim mimo kiepskich startow wystartowalem zdobylem doswiadczenie- gdyby bylo ograniczenie wiele osob by nie startowalo. Nie licza sie wyniki liczy sie zabawa:)


    czekpan
    Członek
    Post count: 28
    #9883 |

    Masz racje na razie jestem słaby dopiero zaczynam od dwoch miesiecy i mój rekord to 75m tylko spóirz na to,że ja pływam bez Neckweightu i kazde 25m robie na 7 cykli a Ty jestes wywazony i robisz na 3 cykle.Sprubój bez Necka tak jak ja to zobaczymy czy dasz rade te 75m.Za pół roku-rok zobaczysz moje umiejetnosci i moje rekordy na You Tube i na zawodach 🙂 Pozdrawiam miło i serdecznie,ale cwicz ostro jak bedziesz chcial mi dorownac za rok 🙂


    josetsu
    Członek
    Post count: 356
    #9884 |

    traszny pyszałek z Cieie…. do roboty a nie do chwalenia sie:)


    sany
    Członek
    Post count: 32
    #9885 |

    Kolego czekpan, może Ty założysz necka i pokażesz nam, niegodnym startowania na tych samych zawodach co Ty, jak się powinno pływać? Tak przy okazji, w wieku 16 lat robiłem 85 m bez necka, a życiówka to równo 100 m 😉 Jeśli na poważnie myślisz o freedivingu – PRZESTAŃ PŁYWAĆ BEZ NECKA!!! Na początku, jak zakładałem necka (2kg), pięknie szorowałem o dno, szło mi dużo gorzej niż bez necka. Trzeba było przepłynąć swoje, żeby teraz przy 3kg necku czuć że jednak jest się niedoważonym. Więc pływaniu bez necka powiedz stanowcze NIE!

    @Tomek

    Filmik wygląda znacznie lepiej niż z zawodów 🙂 Pewnie, stabilnie i każda 25 wygląda jakby była robiona na świeżo, nie przyspieszasz. Faktycznie ręce masz o wieleeee lepsze od nóg. Nie chcę uczyć pływaka pływania, ale:

    http://www.goswim.tv/entries/5949/breaststroke—narrow-kick-with-roque-santos.html
    i
    http://www.goswim.tv/entries/5808/breaststroke—band-kick.html

    Aktualnie jak siedzę u siebie w Brzeszczach, to robię sporo podobnych ćwiczeń na nogi. Może jeszcze jakieś ćwiczenia siłowe żeby wzmocnić mięśnie? Przysiady ze sztangą?


Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 61 total)

You must be logged in to reply to this topic.