Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • ryba
    Członek
    Post count: 57
    #17329 |

    Witam,

    W najbliższym czasie (około tygodnia) kupujemy z kumplem pianki w eliosie. Jak ktos chce się dołączyć to zapraszamy. Pianki dojadą albo do Krakowa albo Trójmiasta – jeden mieszka w Krakowie drugi w Gdyni (zależnie gdzie będzie więcej chetnych ::) i z tamtąd pojadą w Polske 🙂

    pozdrawiam


    proca
    Członek
    Post count: 445
    #17330 |

    jutro mam urodziny, może jakaś kasa od rodziców do mnie napłynie to kto wie. narazie nic pewnego, ale może jakieś fajne rękawiczki :).


    logan
    Członek
    Post count: 102
    #17331 |

    Ten ‚drugi z Gdyni’ to może Michał (nurkowaliśmy raz w dwójkę na Torpedowni)? Zastanawiam się nad zakupem ciepłej kurtki na zimę
    (7mm open cell). Złożyłem u Eliosa zapytanie i czekam na ofertę . Myślę że do początku następnego tygodnia będę już coś konkretnie wiedział i jeżeli się zdecyduję na zakup to chętnie bym się podłączył do zamówienia.


    ryba
    Członek
    Post count: 57
    #17332 |

    Tak, ten drugi z Gdyni to Michał. Mówił mi o waszym nurkowaniu że troche mu dupsko zmarzło 🙂 w porównaniu z twoim…No my jeszcze nie wysłasliśmy zapytania ale zrobimy to najpóźniej w tym tygodniu.


    logan
    Członek
    Post count: 102
    #17333 |

    Może mniej zmarzłem dlatego że się dobrze rozgrzałem zasuwając w pełnym runsztunku kawał drogi (po klifie) do samochodu po drugą maskę…w pierwszej przed wejściem do wody pękł pasek…Pamiętajcie że Ellios zazwyczaj odpowiada na maile gdzieś po 2-3 dniach… Bierzecie klasyczny smoothskin/open-cell?


    ryba
    Członek
    Post count: 57
    #17334 |

    Od srodka bierzmy open-cell. Na zewnatrz neopren dla wzmocnienia (żeby na torpedowni nie rozwalic) HEIWA – sredniej twardości. Jak myslisz ? Dobra decyzja ?


    logan
    Członek
    Post count: 102
    #17335 |

    Masz chyba na myśli ‚nylon’ od zewnątrz? Ja się zastanawiam nas nylon/open-cell lub sharkskin/open-cell. Też się trochę boję że klasyczny freedivingowy smooth/open może łatwo ulec uszkodzeniu…z drugiej strony gumowana zewnętrzna powierzchnia to fajna rzecz…’glide’ w wodzie, błyskawiczne schnięcie na zewnątrz, świetna ochrona termiczna..stąd myślę nad sharkskin, który jest gumowaną powłoką zewnętrzną ale nieco mocniejszą od ‚smooth’. Heiwa – medium to chyba optymalny wybór.


    ychu
    Participant
    Post count: 97
    #17336 |

    No pięknie Logan, na trochę z Ciebie oko spuścić a tu nam całoroczny zawodowy freediver rośnie! No ja niestety strasznie sie stoczyłem przez rodzinę i zdrowie…ale 25-ego sie jakieś nuranie w Bieszkach szykuje jakbyś reflektował-będę tam rehabilitował nogę po skręceniu…pozdrawiam


    nostres
    Członek
    Post count: 406
    #17337 |

    Ja tez zaczynam myslec o czyms mocniejszym po tym jak zalatwilem swoj smoothskin. Fakt ze w warunkach nie dla niego, chlopaki niedawno zapoznali mnie z kusza i zabrali na ryby. Juz po pierwszym polowaniu ryb byla masa ale dziur w skafandrze tyle samo. Na biodrach poszla Heiwa od ladowania guna, na kolanach sito, nawet od zwyklego lezenia na dnie male rozprucia tu i tam. Na szczescie Elios przyslal mi duzo scinek neoprenu i z Aquasealem naprawa to byla pestka, po prostu ponaklejalem laty i w paru miejscach mam teraz 2x5mm


    logan
    Członek
    Post count: 102
    #17338 |

    Nostres jak ciepło Ci było w 5 mm smooth/open pod lodem? Mrozy macie tam chyba niezłe a pamiętam z wideo że komfort termiczny miałeś chyba niezły. Dobrą godzinę da się wygodnie ponurkować? Pytam bo się zastanawiam czy brać 5 czy 7 mm na zimę. Masz Heiwa medium czy low ( low jest chyba cieplejszy ale zarazem bardziej delikatny, right ?)? Czy któryś z Twoich kumpli ma elisowski meshskin/open?
    BTW też zaczynam odkrywać uroki spearfishing-u…


    nostres
    Członek
    Post count: 406
    #17339 |

    Bardzo cieplo mi bylo i nie zmarzlem z wyjatkiem palcow bo mialem zle rekawice, spedzilem w wodzie ponad godzine. Juz zaczynamy organizowac ponowne podlodowe i uderzam z tym samym zestawem. Moja Heiwa jest medium i byla mocna dopoki jej nie wzialem na polowanie. Na pewno ktorys ma meshskin bo oni maja wszystko, spytam jak niedlugo pojedziemy po karpie ne swieta. Ten caly Spearfishing to juz nie wiem co o tym myslec, podobalo mi sie ze bylem pol dnia w wodzie i sobie ponurkowalem, strzelanie z kuszy tez mi sie podoba bo ogolnie lubie strzelac ale moglbym rownie dobrze strzelac do tarczy. Nie podobalo mi sie ze kilka razy tylko ranilem rybe i uciekla, i gdy nie trafilem w glowe tylko w mieso to tez nie zaciekawie jak zyje i sie meczy na grocie. Poza tym to podejscie do sprawy mojej ekipy – ci amerykanie traktuja karpie jak smieci, wiele osob na DB ich przez to nie lubi, ostatnio wyciagneli 30 wielkich karpi i wszystkie wyladowaly w smietniku bo oni ich nie jedza!


    ryba
    Członek
    Post count: 57
    #17340 |

    Macie racje … chodzilo mi o nylon. Szukam po prostu czegos co pozwoli mi ponurkowac np w grotac, polezec troche na dnie (poogladac rybki – a ich nie zabiajac) i sie od razu nie rozwiali. No i oczywiscie bedzie wygodne i ciepłe (wiem ze takie rzeczy to tylko w erze … ale moze ktos ma pomysl jaka nalezy wybrac pianke )
    pozdrawiam


    blokman
    Członek
    Post count: 234
    #17341 |

    Witaj!
    Z własnego doświadzczenia wiem że nylon nie zawsze oznacza wytrzymałość. Mam eliosowski Camo brown i niestety jest delikatny. W miejscach zetknięć z kamieniami mam wiele uszkodzeń, dodatkowo jest bardzo rozciągliwy co ogólnie jest zaletą, ale nie w przypadku spotkań z gałęziami i innymi wystającymi elementami. Zrobiłem w ten sposób dwa rozdarcia na udach.
    W ten sam sposób eksploatowana Neoprene Heiwa, Gold coating cell inside / Nylon elastic Black outside, spisuje się świetnie, i nie ma żadnych uszkodzeń. Jest trochę mniej elastyczna, tym samym masz mniejsza możliwość zachaczenia o cokolwiek, ma także gęstszy i wytrzymalszy nylon.
    Dodatkowo polecał bym ci zamówienie padów na kolana, idealnie zapobiega uszkodzeniom.


    logan
    Członek
    Post count: 102
    #17342 |

    Nostres dzięki za ofertę zasięgnięcia opini.Czytałem o tych karpiach na DB…rzeczywiście wkurza takie masowo rzeźnicze podejśćie ..z drugiej strony jest to gatunek obcy (karp azjatycki?), który mnoży się niesamowicie i niszczy straszliwie faunę rodzimą…pamiętam te karpie giganty w Kanadzie, ktorych nikt nie chciał jeść…(oprócz Azjatów i rodaków 🙂 ..Ychu, 25-go wstępnie jak najbardziej. Dzisiaj byłem na Białym, które rzeczywiście było bielutenkie…śnieg walił jak z gaśnicy i ledwo tam wogóle dojechałem przez las..ciekawe wrażenie, takie nurzanie się w „Winter Wonderland”…Dzisiaj takie 7 mm nylon/open-cell chętnie bym założył..


    plooshy
    Członek
    Post count: 18
    #17343 |

    a ktos z warszawy chciałby coś zamawiać?;D bo samych rekawic to chyba nie bedę brał;)


    beetle
    Członek
    Post count: 7
    #17344 |

    panowie, jak juz dostaniecie oferte z eliosa podzielcie sie info jak to wychodzi cenowo, pliz. pozdro.


    ryba
    Członek
    Post count: 57
    #17345 |

    Suit 5mm Smoothskin Black outside / open cell inside – 185 EUR
    Suit 5mm Smoothskin Black outside / Superelastic lining inside – 225 EUR
    uit 5mm Nylon stretch Black outside / open cell inside – 195 EUR
    Suit 5mm Kanoko superstretch antitears Black outside / open cell
    inside – 225 EUR


    beetle
    Członek
    Post count: 7
    #17346 |

    bardzo podzienkowal 🙂


Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)

You must be logged in to reply to this topic.