Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Noscuba
    Participant
    Post count: 2
    #29688 |

    Cześć.

    Niedawno odbyłem pierwszy trening z tabelą A. Jako, że moja życiówka wynosi 3:40, to na początek zacząłem od 3:00 na bezdechu. W pierwszej próbie doszedłem do 2:40 a w drugiej już 3:00 i to na luzie, więc spróbowałem więcej. Potem robiłem już po 3:40 i na koniec poczułem, że przesadziłem, bo się potem przez pewien czas dziwnie czułem. I teraz pytanie, czy mogło mi się coś stać? I czy teraz powinienem wrócić do tabeli A na 3:00 każdy bezdech, czy robić tak zwaną piramidę, że do czwartego bezdechu zwiększać np. co 10 sekund (do 3:40) a potem od piątego schodzić z powrotem do tych 3:00? Czy jeszcze jest jakieś bezpieczniejsze i lepsze rozwiązanie?


    Marcin Baranowski
    Moderator
    Post count: 667
    #29689 |

    Nic groźnego się nie stało. Zwyczajnie trochę przesadziłeś z intensywnością treningu. Zmniejsz trochę czas wstrzymania oddechu.


    Noscuba
    Participant
    Post count: 2
    #29692 |

    Okej. I jeszcze jedna sprawa. Czy odbywają się gdzieś w pobliżu Krakowa regularne treningi freedivingu? Bo nie znam nikogo odpowiedniego, z kim mógłbym trenować.


    Marcin Baranowski
    Moderator
    Post count: 667
    #29693 |

    W Krakowie jest mnóstwo freediverów. Popytaj na grupie „Freediving Kraków” na fejsie.


    Mateusz Malina
    Participant
    Post count: 480
    #29694 |

    W sezonie szkolnym wydaje mi się, że Jacek Polak organizował takie otwarte treningi na Wiśle. Najlepiej będzie jak zapytasz na grupie Freediving Kraków tak jak Ci Marcin wcześniej poradził.


    Noscuba
    Participant
    Post count: 2
    #29695 |

    Ok. To jeszcze ostatnie pytanie. Jak często można trenować tabele? Przeczytałem, że trzy razy w tygodniu max, ale wolę się upewnić.


    Mateusz Malina
    Participant
    Post count: 480
    #29696 |

    Na początku Twojej przygody z free, to 3x to max. być może nawet za dużo. Musisz słuchać swojego organizmu, jeżeli zaczniesz odczuwać objawy, których normalnie nie czujesz, oznacza to, że jesteś przetrenowany. Takimi objawami może być uczucie wiecznego zmęczenia i senności, wszelakie problemy ze snem, zmiany nastroju itd. wszystko to, czego nie doświadczałeś zanim zacząłeś trenować.


Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)

You must be logged in to reply to this topic.