Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • bzk
    Participant
    Post count: 21
    #26508 |

    Ludzie,czesc i czolem.Postaram sie nie rozpisywac,bo jest dosc pozno.

    Zaliczylem kurs free AIDA 2* z czego oczywiscie jestem mega dumny,bo myslalem,ze dam dupy i nie zalicze a nie zaliczylem tylko CWT na 16m(problem z przedmuchem oraz pierunsko zimna woda w grudniu) ale to nie bylo wymagane na druga gwiazdke.Dosc mocno przygotowywalem sie do tego kursu,ulozylem sobie nawet plan treningowy,ktory wg. mnie nie byl najgorszy,praktycznie kazdy wolny dzien oraz wolny czas po pracy spedzalem na basanie/silce/biezni. Celem tego planu bylo ogolne przygotowanie do kursu,tak abym nie mial zadnych problemow na basenie/otwartej wodzie.Wiem,ze braknie tabeli ale zmienielem robote niedawno,zreszta listopad i grudzien na kuchni to pieklo,nie dal bym rady,ale od stycznia wraca tabla CO2 x2 w tygodniu

    Plan wygladal tak: 8 basenow x 25m ze zmniejszajaca sie respiracja.Zaczynalem od 2:40(-10sek) i konczylem na 1:30. Nastepnie robielem 5min przerwy i 4 baseny x 75% swojego maxa tj.37,5m(moj max 50m). Zdazylo sie ze nie bylo to akurat 37,5m czasem mniej.Na sam koniec 2×100 kraul,co 100m 1min przerwy, nastepnie 2×100 zabki,co 100m 1min przerwy.

    Plan silki to sciagniety plan Gorana.Jest jeden filmik na ktorym pokazuje co robi na silce,ja tylko wyrzucilem cwiczenia na brzuch,reszte zosatwilem.Wybaczcie lenistwo.

    Jakoz iz kurs zaliczony,pozwala mi to na dolaczenie do klubu i trenowanie z ludzmi o podobnych zainteresowaniach czyli DNF.Bedzie neck,bedzie asekuracja,bedzie normalne podejscie do tego tematu.Mam teraz pytanie,jak pociagnac dalej swoj plan treningowy.Jego celem jest 50m+nawrot.
    25m jest dla mnie aktualnie dosc proste(jedynie dwa pierwsze baseny sa ciezkie),wynuarzam sie i widze ze jest zawsze spory zapas.W co pojsc? Zmniejszyc czasy respiracji czy moze zwiekszyc dystans a czasy zostawic te same? Jak to widzicie?
    Oczywsicie czekam na dosc mocna krytyke mojego poprzedniego planu,jakie bledy w nim sa?Mocno do dupy?
    Mam jeszcze pytanie odnosnie pianki: czy na moim poziomie jest sens inwestowanie w pianke typu 1mm czy sobie odpuscic?

    Bzk


    Marcin Baranowski
    Moderator
    Post count: 667
    #26509 |

    50m plus nawrót zrobisz bez problemu bez żadnego specjalnego treningu jak będziesz miał odpowiedniego necka. Jeżeli wiesz, że zainteresowanie freedivingiem szybko ci nie minie to zdecydowanie warto zainwestować w piankę. W przypadku DNF to podstawa, szczególnie u męższczyzn bo im zazwyczaj mocno toną nogi.

    Twój trening jak na początek wygląda całkiem OK. Dystansy możesz trochę zwiększyć jak już będziesz pływał z asekuracją, tak by zrobiło się trochę ciężko. Powinieneś też skupić się na dopracowaniu techniki, to podstawa.


    Justyna
    Keymaster
    Post count: 53
    #26510 |

    Dodałabym zdecydowanie tabelki Co2, na pewno są bardzo pomocne na każdym etapie. Wynurzasz się pewnie przez skurcze, a z nimi trzeba jakoś żyć w zgodzie. Sama mam skurcze przed 50tką. Zaopatrz się w piankę i necka, możesz też wrzucić filmy do oceny.


    bzk
    Participant
    Post count: 21
    #26532 |

    Sorki ludzie za pozna odpowiedz,wir widarzen przez te swieta i sylwka w knajpie.

    Ok,tak wiec dziekuje oczywiscie za rady Marcin i Justa.Doloze nawrotke,czasy narazie zostawie te same.Neck w koncu sie zrobil,wiec jutro bedzie pierwsza proba,mam nadzieje za kilo dwiescie powinno byc ok.
    Co do pianki,to ma byc ale dopiero w lutym.Grudzien niszczy finansowo.Tabelka startuje dzis.Z filmami musze narazie poczekac,ale jak beda to na bank wrzuce do sprawdzenia tutaj.

    Pzdr


    nemesis
    Participant
    Post count: 29
    #27471 |

    Plan silki to sciagniety plan Gorana.Jest jeden filmik na ktorym pokazuje co robi na silce,ja tylko wyrzucilem cwiczenia na brzuch,reszte zosatwilem.Wybaczcie lenistwo.

    Mógłbyś wrzucić linka?
    Znalazłem tylko taki, gdzie jest urywek siłki w sumie to robił przysiady.


Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

You must be logged in to reply to this topic.