Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • shark
    Członek
    Post count: 1
    #14386 |

    Witam
    Mam na imię Marcin mam 21 lat pracuje w Warminsko – Mazurskim Centrum Nurkowania. Stworzyłem na waszym forum ten temat, ponieważ mam pewien problem. Razem z Leszkiem Ciurapińskim próbujemy zorganizować grupę
    Która pod jego okiem uczyłaby się i trenowała Freediving. Leszek prowadzi
    Co prawda szkołę snorkelingu, ale rozmawiałem z nim że nie było by problemu
    Z zmodyfikowaniem ćwiczeń pod Freediving. I tu narodził się problem.
    Szukamy osób chętnych z okolicach Olsztyna które maja chęć rozpocząć bądź
    Kontynuować treningi w większej grupie. Treningi odbywały by się w Niedziele. Ja ze swojej strony jeszcze dodam ze poszukuje partnera do wspólnych ćwiczeń 12miesiecy w roku. Jestem płetwonurkiem i dopiero zaczynam zabawę z freedivingiem. Aby treningi mogły się odbywać na basenie potrzebujemy ok.30 osób. Jeśli ktoś jest zainteresowany proszę się wypowiedzieć.

    p.s. mam piankę Eques 2x7mm super nadaję się do pływania z butla przez cały rok. A jak z freedivingiem ? i jaka piankę polecacie (dostępną w Polsce) na basen?


    wilhelm
    Członek
    Post count: 762
    #14387 |

    brakuje info czy te zajecia bylyby odplatne ? dlaczego potrzebujecie az 30 osob ? w zyciu tyle sie nie zbierze…

    i z ciekawosci chcialem zapytac -jak wygladaja zajecia w 'szkole snorkelingu' ? 🙂


    Bartek Janiszewski
    Participant
    Post count: 1204
    #14388 |

    Z tego co mi wiadomo to żeby legalnie uczyć i pobierać za to opłatę to trzeba mieć ukończone kursy instruktorskie. Freediving to nie zabawa w szkółkę pływania z rurką i maską. Ryzyko i odpowiedzialność za ewentualne konsekwencje w razie wypadku są spore.
    No i tak jak napisał Wilhelm, 30 osób to w życiu nie znajdziecie.
    Powodzenia,


    wilhelm
    Członek
    Post count: 762
    #14389 |

    to chyba jest jak ze wszystkimi innymi kursami – autoryzowane wymagaja papierka, a inne nie… i tu jest szara strefa bo czesto uczą osoby niekompetentne, nie wystawiaja faktur itp.

    a wogole sa u nas jakies przepisy o freedivingu ? instruktorstwie ? chyba nie (wiec moze kazdy, kwestia odpowiedzialnosci i uczciwosci) 🙂

    …i snurkowania, plywania czy nawet sprzatania moze chyba uczyc kazdy kto tylko _mysli_ ze umie (nauczyc)… ? kto komu zabroni 🙂

    PS. mysle ze na tej 30-os grupie ktos chce zarobic jak na nauce plywania 🙂 na Inflanckiej to kosztuje 40-45 zl za 1 h + wstep na basen – wyjdize drozej niz nauka jez. obcych 🙂 no ale jesli chetni sa to znaczy ze moga tyle placic i jest to dobrze wypelniona nisza – dobry biznes.

    uff ale sie rozpisalem 🙂 nie wiem po co
    pozdrawiam 🙂 😛


    Radosław Gaca
    Participant
    Post count: 615
    #14390 |

    Witam

    To bez wątpienia ciekawa inicjatywa. Mam niestety pewne wątpliwości. Jak rozumiem chcecie uczyć freedivingu, jednak nie jesteście freediverami. To dość ryzykowny pomysł. Rozumiem, że macie bardzo duże doświadczenie w nurkowaniu scuba i snorkelingu jednak te z pozoru podobne rodzaje aktywności wodnej są od siebie tak odległe, że jedynym co je łączy wydaje się być woda. Oczywiście freediving nie jest w Polsce sportem reglamentowanym w związku z tym może się nim na własna odpowiedzialność zajmować każdy. Co innego jednak zajmować się a co innego szkolić. Może są takie programy szkoleniowe dla snorkelingu, które można by adaptować do free. Trzeba by się spotka i zobaczyć.

    Druga kwestia to ilość osób. Byłoby wspaniale gdyby udało się wam zebrać grupę 30 osób i to z jednego miasta. Na razie jest tak, że ciężko zebrać 30 osób z całego kraju.

    Tym, niemniej inicjatywa ciekawa.

    Pozdrawiam Radek


    lechu
    Członek
    Post count: 62
    #14391 |

    A mnie zastanawia jedna rzecz…chcecie stworzyc grupe…chcecie uczyc ludzi freedivingu…a sami sie na tym niezbyt znacie…powiem wiecej…nawet nie chcialo Ci sie przeczytac dokladnie astykulow na stronie.No bo jak inaczej wytlumaczyc to,ze pytasz o pianke,skoro temat ten byl walkowany wielokrotnie?Wiesz ja tam nie jestem ekspertem ale wydaje mi sie,ze uczciwosc wymaga by chcac uczyc czegos stac sie w tej dziedzinie przynajmniej znawca..No ale mam nadzieje,ze czepiam sie zupelnie bezpodstawnie i jesli tak to z gory przepraszam.


    shark
    Członek
    Post count: 1
    #14392 |

    To nie jest tak ze ja i Leszek Ciurapinski chcemy uczyc freedrivingu.Leszek uczy plywakow i snorkelinu od ok.20 lat. Ja nie mam z
    tym nic wspolnego.Jedyna rzecza jaka wkladam od siebie to proba zebrania jak najwiekszej ilosci osob.Piszac „Chcemy” chodzilo mi o to ze on ma mozliwosci (wstep na basen , doswiadczenie) a ja checi. Niestety samemu nie za wiele zdzialam. Wiec postanowilem poszukac osob w olsztynie zainteresowanych freedrivingiem. Jak to bedzie wszystko wygladalo dopiero sie uzgodni jak beda chetni.Z tego co mowil Leszek 30 osob jest potrzebnych zeby mozna bylo zarezerwowac basen.Wiem doskonale ze nie jest mozliwe uzbieranie 30 osob.Ale obiecalem mu ze popytam sie.Ja bede zadowolony jak chociaz jedna osoba zglosi chec.Bo bede mogl sie skontaktowac z taka osoba i moze jak wszystko bedzie ok indiwidualnie bysmy trenowali.Co do pianki to czytalem artykuly. Chodzilo mi bardziej o porade bo mam pianke Equesa 2x7mm i nie wiem
    jaka pianka doskonale by uzupelniala moja „caloroczna”. Chcial bym plywac caly rok w jezioze i kozystac z pianki na basenie.


    wilhelm
    Członek
    Post count: 762
    #14393 |

    ponawiam pytania:
    1. czy zajecia beda odplatne ?
    2. jak wyglada nauka snorkelingu ?


    pioe
    Członek
    Post count: 262
    #14394 |

    Życzę Wam powodzenia. Każde nowe (nieoficjalne) kluby freedivingowe, są bardzo pożyteczne. Ciszę się, że staracie się coś takiego stworzyć, bo w Polsce takich inicjatyw jak na lekarstwo…
    Mimo to 30 osób to bardzo duża liczba. Nie sądzę, żeby 30 osób wogóle w Polsce interesowało się free, a co dopiero w jednym regionie (OMG mieście).
    Mnie jest ciężko o 1 partnera, który by ze mną trenował. Obecnie korzystam z asekuracji ratownika i trenera, ale to i tak za mało, bo jest to troszkę jak zawracanie im d*** i z tego powodu dla mnie troszkę krępujące.
    Nie mniej miło jest, że interesujecie się free. Pamiętać należy, że to sport ekstremalny, gdzie liczy się doświadczenie i bezpieczeństwo. Podejmując nowy klub trzeba mieć pierwsze i móc zapewnić drugie.

    Pozdrawiam!


    janek
    Członek
    Post count: 3
    #14395 |

    Cześć Shark! Jestem z Olsztyna i miałem tą przyjemnosć odbyć szkolenie pod okiem Radka Gacy na Powidzu. Szukam partnera do freedivingu więc jak to odczytasz to dzwon pod num 606249372 a jak nie odbiorę to pisz smsa zebym oddzwonil. pzdt


    maciek
    Członek
    Post count: 461
    #14396 |

    Oooo! Kto się pojawił 🙂 Pozdrawiam wspólnika z pokoju! Muszę się tam wprosić na północ w sezonie 😉

    Pozdrawiam,
    em. 'telefonista'


    karolaawf
    Członek
    Post count: 67
    #14397 |

    hmmm…. chcialabym ponownie zadac pytanie (takie jak wilhelm , który nie doczzekał sie odpowiedzi..)

    jak wyglada nauka snorkelingu ?


Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)

You must be logged in to reply to this topic.