Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • ychu
    Participant
    Post count: 97
    #6236 |

    oglądając filmy freedivingowe zawodnicy przygotowując sie lub w czasie treningów często przesiadują w pozycji „po turecku” i po zrobieniu wydechu „wciągają” jakby przeponę do wnętrza ciała tworząc zapadnięty brzuch, do zaobserwowania było to m.in w filmie „ocean men”
    domyślam się że ma to coś wspólnego z yogą, ale czy ktoś może wytłumaczyć jaki to ma przynieść efekt, bądź w czym to pomaga -i jak to zobić?


    Bartosz Morawiec
    Członek
    Post count: 118
    #6237 |

    Hej

    Tak. To cwiczenie jest wziete z jogi. Nazywa sie uddiyana-bandha. Jest to bardzo dobre cwiczenie podnoszace elastycznosc przepony i tonizuje przy okazji narzady brzucha. Elastycznosc przepony jest fundamentalna podczas oddychania jak i zatrzymania oddechu. We freedivingu to cwiczenie jest jak najbardziej wskazane.
    Pawidlow wykonanie – mimo pozornej prostoty nie jest wcale takie latwe. Ale o tym napisze wiecej jutro. Teraz jestem juz padniety…

    Pozdrawiam
    Bartek ‚MRUWA’ Morawiec


    Filip Jakubiak
    Participant
    Post count: 221
    #6238 |

    ..o o o fajnie :happy ..ja tesh chętnie przeczytam jak się robi ten trick..więc czekamy Bartku 😀

    Pozdrawiam
    Fililip


    pioe
    Członek
    Post count: 262
    #6239 |

    Z początku, gdy zacząłem treningi nie potrafiłem tego wykonać. Nie umiem yogi, ale zawsze przed treningiem wykonuję to ćwiczenie. Myślę, że ma to też wpływ na późniejsze „bicie” przepony. Zwiększa alestyczność klakti, a przede wszystkim odpręża.

    To nie żaden trick. Kazdy to potrafi.
    Najłatwiej jest poprostu zrobić wydech, ale nie do końca! Poprostu zwykły, normalny wydech. I spróbować wciągnąć brzuch.
    Mnie aktualnie udaje się tak cofnąć, że już prawie w klatce piersiowej mieszczę połowę pięści. Prawie, ale myślę, że już niedługo wcisnę tam całą 🙂
    Jeśli chodzi o ćwiczenia. To nie tylko na wydechu. Ja ćwiczę także na pełnych płucach – poprostu ruszać brzuchem. Myślę, że to pomaga …

    Poza tym to moje ulubione ćwiczenie 😀


    Bartosz Morawiec
    Członek
    Post count: 118
    #6240 |

    Tak jak obiecałem poniżej mój opis tego ćwiczenia.

    Najlepiej zacząć naukę od pozycji stojącej.
    Stań w lekkim rozkroku z lekko ugiętymi kolanami. Połóż lekko zgięte ręce mniej więcej w połowie ud.
    Opóść brodę tak nisko jak możesz. Ten element powoduje zmniejszenie różnic ciśnieniń w naszej głowie – bezpieczne dla mózgu 🙂
    Weż głęboki wdech i wykonaj szybki wydech.
    Zatrzymaj oddech przed wdechem. Wciągnij całą okolicę brzucha do wewnątrz w kierunku kręgosłupa i unieś do góry (tak powstaje to miejsce na pięść opisane przez Pioe).
    Unieś lędźwiowy i grzbietowy odcinek kręgosłupa w przód i w górę.
    Przesuń ręce nieco wyżej i wyprostuj plecy nie podnoszące jednak brody ani nie popouszczając brzycha.
    Po około 10ciu sekundach rozluźnij mięśnie brzucha nie poruszając głową a ni brodą.
    Pozól by brzuch wrócił do sowjej normalnej pozycji teraz dopiero możesz zrobić powolny wdech.

    Dodatkowe uwagi :
    Ćiwicze z pustym żałądkiem.
    Nie wciągaj brzucha przed wypuszczeniem powietrza.
    Ćwicz to maksymalnie 1 serię dziennie.

    Pozdrawiam
    Bartek ‚MRUWA’ Morawiec


    pioe
    Członek
    Post count: 262
    #6241 |

    Co do uwag (jeszcze dwie moje):
    Najlepiej ćwiczyć wieczorem przed kolacją.
    Ćwiczę rozciąganie w przód, w tył i na boki.

    Pozdrawiam


    Bartosz Morawiec
    Członek
    Post count: 118
    #6242 |

    Nie wiem jak ogólnie Twoja kondycja Pioe, ale chyba bardzo dobra.

    Podczas tego cwiczenia nie są zalecane ruchy w przód, tył, boki ze względu na możliwe wystąpienia zaburzeń pracy serca. Osoby ze słabszym sercem mogą przez to mieć w konsekwencji powazne problemy. Podobne objawy mogą wystąpić, gdy niedokładnie zaciśniemy krtań (np. pulsowanie w skroniach po wykonaniu ćwiczenia, uczucie kłucia w klatce piersiowej w okolicy serca)

    Trzeba zdać sobie sprawę z tego, że to ćwiczenie bezpośrednio odziałowywuje na nasze narządy wewnętrzne.

    Tak że panie i panowei – z umiarem.

    Pozdrawiam
    Bartek ‚MRUWA’ Morawiec


    pioe
    Członek
    Post count: 262
    #6243 |

    hmmm… muszę przyznać, że nie wiedziałem o tym. Tzn. wiem, że to oddziaływuje na narządy, ale żeby aż tak niebezpiecznie? :/

    Postaram się wiekszą uwagę i ostrożność, bo z srecem nie ma żartów (!)


    lord
    Członek
    Post count: 2
    #6244 |

    to patrzcie na to:

    http://pl.youtube.com/watch?v=JVOkgnTQCnI

    i są niebezpieczne, mozna sobie poblokaować coś, można sobie flaki porwać, można sobie zrobić kuku. można dostac odmy płucnej, ale to trzeba cwiczyc kompletnie bez pojęcia i rozsądku. pozdro!


Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)

You must be logged in to reply to this topic.