Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • yKaz
    Participant
    Post count: 9
    #28303 |

    Dwa dni temu przed chodzeniem zjadłem w krótkim czasie 6 może 8 czekoladowych cukierków. Mocno się zasłodziłem bo słodko miałem nawet w ustach. Jakież było moje zdziwienie, kiedy wszystkie pokonywane odcinki (zazwyczaj około 200 m) były średnio o 30 metrów dłuższe.  Po 2 dniach, bez cukierków był to wynik nie do powtórzenia. Czy to podwyższony poziom cukru we krwi  tak z dnia na dzień podniósł mi wyniki o 15%, czy miałem po prostu dobry dzień?


    Marcin Baranowski
    Moderator
    Post count: 667
    #28305 |

    Zrób kilka prób bez cukierków i z cukierkami i będziesz wiedział czy to przypadek czy nie. Takie wahania formy we freedivingu nie są niczym niezwykłym. Żeby wyłowić pozytywny wpływ jakiegoś czynnika trzeba wielu prób.


    Piotr Gruszeczka
    Participant
    Post count: 151
    #28315 |

    A czemu zjadłeś te cukierki w takiej ilości? Może ominąłeś wcześniejszy posiłek? Pusty żołądek tłumaczyłby wiele jeśli zazwyczaj nie jest taki pusty.


    yKaz
    Participant
    Post count: 9
    #28322 |

    W rzeczy samej cukierki były na pusty żołądek.  Kiedy  wróciłem wieczorem do domu od kilku godzin nic nie jadłem ale mój pies stanowczo domagał się wyjścia na dwór. Chwyciłem garść cukierków i zjadłem je po drodze do alejki gdzie chodzę. W przyszłym tygodniu postaram się to powtórzyć bez pustego żołądka.


    adi
    Participant
    Post count: 25
    #28324 |

    wow, 200m AW to sporooo. Ile mniej więcej czasu zajmuje Ci pokonanie tego dystansu?


    yKaz
    Participant
    Post count: 9
    #28327 |

    Nigdy nie mierzyłem czasu.


    yKaz
    Participant
    Post count: 9
    #28328 |

    wow, 200m AW to sporooo. Ile mniej więcej czasu zajmuje Ci pokonanie tego dystansu?

    <hr />

    Zdecydowanie niezbyt precyzyjnie  wyraziłem się na początku wątku. Około 200 metrów ma pętla po której chodzę. Robię to na 2 razy. W sumie po 2 odcinkach przebyty dystans był o 30 m dłuższy.

    Chyba warto się pochylić nad wstrzymywaniem oddechu na słodko i poeksperymentować.

    Byłem dziś na basenie. W ramach testu kilka minut przed wejściem do wody zjadłem 2 batony Princessa XXL. Pływało mi się wyjątkowo lekko i pierwszy raz zrobiłem 75m bez żadnego skurczu.


    Michał
    Participant
    Post count: 50
    #28332 |

    Powiem krótko: CUKIER SZKODZI 😛  a szczególnie ten sztuczny w postaci cukierków, batonów  itp.
    Nie jestem ekspertem z fizjologi ale moim zdaniem nie tędy droga….
    Procesy trawienne generalnie nie pomagają w uzyskiwaniu lepszych rezultatów. W tym przypadku dostałeś szybki strzał cukru i stąd przypływ energii, jednak długo się tak nie da i wyników z tego nie będzie. Przy dłuższych nurach skurcze przepony będą bardziej intensywne i przez to dyskomfort większy. Ponadto Twój żołądek będzie zużywał na trawienie tlen i energię , które mógłbyś wykorzystać do przepłynięcia kilku dodatkowych metrów…
    Jak chcesz eksperymentować spróbuj z cukrem naturalnym. Przed treningiem banan lub kilka suszonych daktyli (ok 1,5h przed OT) najlepiej na pusty żołądek, a na strzał energii np łyżka stołowa miodu na 20-30min przed OT.
    Spróbuj i napisz jakie miałeś odczucia?


Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)

You must be logged in to reply to this topic.