Strona główna Forum Treningi i techniki Dyscypliny basenowe Statyka na zawodach

Temat zawiera 2 odpowiedzi, i ma 3 odpowiedzi, ostatnio zaktualizowany przez Marcin Baranowski Marcin Baranowski 4 miesięcy, 3 tygodnie temu.

Oglądasz 3 posty - 1 z 3 (of 3 total)
  • Autor
    Posty
  • #28889

    Kamil
    Participant

    Cześć, wybieram się na pierwsze w życiu zawody do Opola. Jak przygotować się do statyki już na zawodach? Relaksacja to wiem , ale prędzej jakieś próby , czy od razu na pierwszym wdechu po relaksacji? Pomóżcie pobić aktualny rekord życiowy :)Kamil


    #28890
    olekry
    olekry
    Participant

    Przygotuj sie tak jak zwykle przygotowujesz sie na treningach.

    Najważniejsze to odpowiednie dobranie czasu przed Official Top – tak żeby wszystko było na czas i bez nerwów.

    Nie wymyślaj niczego nowego.
    Zawody to nie czas na eksperymenty 🙂
    Nie nastawiaj sie na wynik – po prostu zrób na ile pozwoli Ci w tym dniu forma, stres, relaksacja, temperatura…

    Po zawodach podsumowujesz swoje dokonania, samopoczucie, to co zobaczyłeś u innych zawodników itp… i wtedy możesz zacząć coś zmieniać.

    Jeśli jesteś debiutantem, to moim zdaniem trzeba sie tak nastawić psychicznie by nie traktować tego jako „START W ZAWODACH”

    Raczej jako serię treningów, na których robisz tylko po 1 dużej próbie – to pozwoli Ci mniej sie stresować.

    Nie nastawiaj sie na żadne konkretne wyniki – po prostu zrobisz na ile będzie Cię stać danego dnia. Nastawianie sie na konkretne liczby – zwłaszcza przez debiutantów, często kończy sie BO….

    I najważniejsze: wyćwicz procedurę powierzchniową- powtórz ją ze 100 razy; Zdejmujesz sprzęt twarzowy (okulary, nosek, lub maska, pokazujesz znak OK, mówisz „I am OK”.

    Trywialne, ale najwięcej czerwonych kartek bywa z powodu pomylenia procedury…

    Poćwicz wiec ją byś robił wszystko prawidlowo z automatu (bez myślenia).


    #28891

    Zrób jak Olek napisał. No chyba, że nigdy nie robiłeś statyki. Wtedy zdecydowanie 3 niezbyt długie (np. do 10 skurczy) rozgrzewki powinienieś zrobić. Jeżeli masz ciepłą piankę to zrób je w wodzie, jeżeli nie masz pianki albo jest za cienka to lepiej na sucho tuż obok stanowiska startowego. Rozgrzewki powinienieś zakończyć nie później niż 4min. przed OT.


Oglądasz 3 posty - 1 z 3 (of 3 total)

Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.