Strona główna Działy Treningi i techniki Dyscypliny basenowe DNF czas przepłynięcia 25m Reply To: DNF czas przepłynięcia 25m

olekryolekry
Participant
Post count: 423
#28777 |

Bercik@ Jeśli chodzi o technikę, to wiesz co masz zrobić 🙂 Do nóg (żaby) są odpowiedni ćwiczenia na powierzchni. Polecam kanał goswim na yt lub jakiś podobny i jak nie będziesz miał asekuracji, zamiast ryzykować pod wodą, warto poświecić trochę czasu na powierzchni by poprawić to i owo. To naprawdę dużo daje.

Twój czas na 50m to 1’20” i czyli 40s na basen. Moim zdaniem już w tej chili możesz urwać z tego jakieś 7-8 s zmieniając tylko rytm płynięcia (bez zwiększania wysiłku). DNF polega też na wykorzystywaniu bezwładności, a w tej chwili Ty tego nie robisz – wręcz przeciwnie: Po nogach czekasz prawie do zatrzymania z ruchem rąk i musisz sie ponownie rozpędzać. Po ruchu rękami z kolei, za krótkie wyleżenie i jeszcze na sporej prędkości zaczynasz szeroki powrót nogami, co Cię zatrzymuje (znowu prawie do zera). Nie masz też pianki, przez co nogi jednak trochę Ci opadają (to też spowalnia).

Moja rada:

1. Po kopnięciu szybciej ruch rękami (napęd z nóg nie jest rewelacyjny więc to Ci doda prędkości) – nawet jakieś 2 s szybciej pociągnij.
2. Po ruchu rękami dłużej szybuj (na początek spróbuj wydłużyć tę fazę też o jakieś 2 s)
3. Liczba ruchów na długość basenu to nie jest jakiś Święty Grall. Nawet jak dodasz 1 cykl nic sie nie stanie – w tym wypadku wiecej stracisz na opadających przy zbyt małej prędkości nogach, co zaburza twoją opływowość i zwyczajnie Cię wyhamowuje.
O liczeniu cykli pomyślisz jak będziesz miał piankę i pod nią idealnie sie wyważysz. Przy okazji: pianka też powoduje przyspieszenie o kilka s na 50m.

p.s. może mi się wydaje, ale zamiana tej maski na okulary też byłaby w stanie urwać z sekundkę lub dwie na całym dystansie 😉