Strona główna Działy Początkujący Początkujący Problemy poczatkujacej freediverki Reply To: Problemy poczatkujacej freediverki

olekryolekry
Participant
Post count: 423
#27817 |

Dlatego wazne jest dla mnie poprawne robienie tabeli, zeby przyzwyczajac organizm do zwiekszonego co2.”
Partner mi powiedzial, ze mialam juz sinawe usta. A skruczow brak.”

Jeśli wychodzisz z wody i masz sine usta, to jest to raczej symptom lekkiego neidotlenienia, zatem co ma z tym wspólnego poprawne robienie tabelek CO2?
Tabelki CO2 wyrabiają tolerancję na fizyczne sensacje związane z rosnącym poziomem CO2 w organizmie. Jak rozumiem, Ty ich nie odczuwasz.
To może zrób sobie dla odmiany jakaś prostą tabelkę O2 🙂
A tak na marginesie, prawdopodobnie i tak przed DYN nieświadomie się hiperwentylujesz. Przestań wiec myśleć o metrach tylko skup się na oddychaniu – tzn, by było jak najbardziej naturalne, niewymuszone.
Stoisz sobie przy ścianie basenu i oddychasz tak jakbyś robiła to w trakcie oglądanie TV, czytania książki itp. czyli zupełnie naturalnie, płytko, „byle jak”.
Potem pełny wdech i zrób sobie jakiś bardzo łatwy dystans np. 25-35m.

Zobaczysz ja będziesz się czuć.

Stres związany ze świadomością że „mam zamiar przepłynąć spory jak na moje doświadczenie dystans”, często powoduje nieco zwiększoną wentylację.
Czasem na zwodach, startujący „łapią blackouty” na dystansach które w czasie treningów zaliczali standardowo. To własnie stres spowodowany startem powoduje moim zdaniem nieświadomą hiperwentylacją, która owszem powoduje, że jest łatwiej, ale niestety łatwiej też stracić kontrolę.
Pływanie bez myślenia o metrach da Ci możliwość lepszego zrelaksowania się, bardziej niewymuszonego oddychania i łatwiejszego skupienia się na swoich odczuciach w wodzie, a to chyba na tym etapie jest ważniejsze, niż wpisanie kolejnej liczby metrów w swoim CV.